close
Your Song
作曲:Elton John/Bernie Taupin
編曲:Geoff Foster/Craig Armstrong/Simon Franglen 主唱:Ewan Macgregor/Alessandro Safina

My gift is my song
我的才華就是我的歌
And this one's for you
這一首獻給妳
And you can tell everybody
妳可以向大家宣告
That this is your song
這一首就是妳的歌
It maybe quite simple but
雖然並不華麗,但是...
Now that it's done
此刻我已將它完成
Hope you don't mind
希望妳不要介意
I hope you don't mind
希望妳不要介意
That I put down in words
我將它訴諸文字
How wonderful life is now you're in the world
生活變得多麼美好

Sat on the roof
我坐在妳的屋頂
And I kicked off the moss
踩死了不少青苔
Well some of these fosses were there
因為有些詞藻
They get me quite cross
硬是不肯出來
But the sun's been kind
所幸陽光很和煦
While I wrote this song
當我寫著首歌時
It's for people like you that
只有經過妳的歌喉
Keep it turned on
這首歌才會婉轉動聽

So excuse me for forgetting
原諒我寫得渾然忘我
But these things I do
此時我做的這些事
you see I've forgotten
妳瞧,我已然遺忘
If they're green or they're blue
妳的眼睛事綠色還是藍色

The only thing is
誰管,重要的是...
But I really mean
我的意思是...
Yours are the sweetest eyes
妳有我所見過
I've ever seen
最甜美的雙眸

-----------------------------------------------
最近看超級星光大道,突然又發現這首歌
第一次聽,是大學時電影欣賞看紅磨坊時的歌
之前看星際大戰時就覺得
伊旺麥奎格好帥唷
看了紅磨坊時覺得,歌唱的好棒唷..
而且哭的稀哩花啦的
真的能感動人心
令人感動的愛情,
又把電影拿出來看一次
還是想哭,
為什麼有情人不能忠成眷屬呢
我真是各感情豐富的人啊
隨便看個感人的日劇也想哭
ㄏㄏ 淚水太多...
好聽的歌...
arrow
arrow
    全站熱搜

    lijuan 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()